Verzenden / Retour

Verzending:

Na ontvangst van uw bestelling wordt het pakket met de grootste zorg klaar gemaakt en u per koerier opgestuurd, naar u thuis of een ander, door u opgegeven adres.

De normale levertijd bedraagt circa 2 à 5 werkdagen voor leveringen in België.

Verzending naar andere landen, gebeurt tussen 2-7 werkdagen. Tenzij anders overeengekomen of uitdrukkelijk anders bepaald.

Wij leveren in België, Nederland, Frankrijk, Duitsland en Luxemburg. De levering gebeurt door Post NL.

Vanaf 75 EURO geniet de klant van gratis verzending in België & Nederland. Tarieven voor verzending buiten de gratis verzending, worden duidelijk vermeld bij de Check-Out.

Elke zichtbare beschadiging en/of kwalitatieve tekortkoming van een artikel of andere tekortkoming bij de levering, moeten door u worden gemeld aan Lireina - Lindsay De Groote per  mail of telefoon.

Het risico wegens verlies of beschadiging gaat over op de klant vanaf hij (of een door hem aangewezen derde partij, die niet de vervoerder is) de goederen fysiek in bezit heeft gekregen. Het risico gaat echter al over op de Klant bij levering aan de vervoerder, als de vervoerder van de Klant de opdracht heeft gekregen de goederen te vervoeren en deze keuze niet door Lindsay De Groote werd gemaakt. 

Retourneren:

Terugzending is enkel mogelijk na aanmelding via e-mail (info@lireina.be) en bevestiging door Lireina. De producten dienen uiterlijk 14 dagen na de ontvangst op het adres van Lireina terug gezonden te worden.

  • De verzendingskosten voor het terugsturen komen ten laste van de koper. Niet voldoende gefrankeerde retours worden verrekend met het openstaande bedrag van het artikel.
  • Indien u de volledige bestelling terugstuurt, krijgt u het volledige orderbedrag inclusief heenkosten gecrediteerd.
  • Indien U slechts een deel van bestelling terugstuurt, of u hebt gebruik gemaakt van de “gratis verzending”, worden er geen  verzend heen kosten gecrediteerd.

Het bedrag van de retour wordt binnen de 7 dagen na ontvangst van de producten terugbetaald aan de koper. In geval van inruiling tegen een duurder artikel dient de koper eerst het verschil te betalen alvorens de bestelling verstuurd wordt.

De terug te sturen of te ruilen artikelen dienen onbeschadigd, in de originele verpakking en voorzien van alle aangehechte labels en stevig verpakt terug gestuurd te worden.

Vraag bij versturing van het product een bewijs van verzending aan de pakketdienst en hou dit goed bij.

Alle teruggestuurde artikelen worden aandachtig onderzocht. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het artikel slechts mag inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen. Teruggestuurde artikelen mogen gepast worden, maar mogen niet gebruikt zijn. Wanneer een artikel een waardevermindering is ondergaan door het gebruik van de Klant zal dit ten laste van de Klant in rekening worden gebracht. Zichtbaar gedragen artikelen worden altijd geweigerd en kunnen niet terugbetaald worden.


Garantie:

Krachtens de wet van 21 september 2004 betreffende de bescherming van de consumenten bij verkoop van consumptiegoederen heeft de consument wettelijke rechten. Deze wettelijke garantie geldt vanaf de datum van levering aan de eerste eigenaar. Elke commerciële garantie laat deze rechten onverminderd. Om een beroep te doen op de garantie, moet de Klant een aankoopbewijs kunnen voorleggen. Klanten wordt aangeraden om de oorspronkelijke verpakking van de goederen te bewaren.

Voor artikelen die online werden aangekocht en bij de klant thuis zijn afgeleverd, dient de klant contact op te nemen met de klantendienst.

De garantie is nooit van toepassing op defecten die ontstaan ten gevolge van ongelukken, verwaarlozing, valpartijen, gebruik van het artikel in strijd met doel waarvoor het ontworpen werd, het niet naleven van de gebruiksinstructies of handleiding, aanpassingen of wijzigingen aan het artikel, hardhandig gebruik, slecht onderhoud, of elk ander abnormaal of incorrect gebruik.

De klant dient bij ontvangst van de levering het product direct te controleren.